Nauczyciel wobec kultury narcyzmu

Stowarzyszenie Nauczycieli J─Özyka Angielskiego w Polsce – IATEFL Poland i Prof. U┼Ü dr hab. Alicja Ga┼é─ůzka

zapraszaj─ů na webinarium

kt├│re odb─Ödzie si─Ö we wtorek, 3 listopada 2020 roku, w godz. 19.00ÔÇô20.00.

Temat webinarium:

Nauczyciel wobec kultury narcyzmu

Kilka refleksji Autorki:

Narcyzm najcz─Ö┼Ťciej bywa rozumiany jako przesadna mi┼éo┼Ť─ç jednostki do samego siebie. Jednak to nie mi┼éo┼Ť─ç w┼éasna stanowi o istocie narcyzmu jako pewnym obliczu charakterologicznym, czy jako cechy wi─Ökszych struktur spo┼éecznych, instytucji i organizacji, lub nawet ´╝Ź w wymiarze metaforycznym ´╝Ź ca┼éej cywilizacji. Narcyz nie kocha siebie, tylko swoje oblicze. Jest nade wszystko zaabsorbowany sob─ů. Inni nie interesuj─ů go wcale, albo o tyle, o ile potrafi─ů zaspokoi─ç jego potrzeby, g┼é├│wnie potrzeb─Ö znaczenia i dominacji. Przecenia swoje dokonania, buduje wizj─Ö w┼éasnej pot─Ögi i nieograniczonego wr─Öcz sukcesu. Od otoczenia oczekuje ci─ůg┼éego podziwu i niezmiennej, sta┼éej uwagi.

Poj─Öcie ÔÇ×narcyzmÔÇŁ funkcjonuje obecnie przede wszystkim  w komputerowym ┼Ťwiecie medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, Facebook├│w i Tweeter├│w, Instagram├│w i innych. Gdzie najcz─Ö┼Ťciej spotykamy si─Ö z przejawami narcyzmu w ┼Ťwiecie kt├│ry staje si─Ö coraz bardziej cyfrowo zdeformowany, sprzyjaj─ůcy ci─ůg┼éemu patrzeniu w lustro, kt├│re obecnie zamieni┼éo si─Ö licznik odwiedzin i klikni─Ö─ç, monitor├│w smartfon├│w i laptop├│w gdzie czekamy na aprobat─Ö i zainteresowanie?

M┼éodzi ludzie buduj─ů sw├│j obraz oparty na ca┼ékowitym zaprzeczeniu rzeczywisto┼Ťci, tworz─ůc siebie w spos├│b przydaj─ůcy sobie niezwyk┼ée cechy, umiej─Ötno┼Ťci i prze┼╝ycia, kt├│re z czasem zaczynaj─ů w nich funkcjonowa─ç swoim w┼éasnym ┼╝yciem domagaj─ůc si─Ö dla swoich wykreowanych nieprawdziwych form szacunku i uwielbienia. Z drugiej strony obserwuj─ů innych, pi─Ökniej─ůcy z dnia na dzie┼ä pod wp┼éywem coraz lepszych algorytm├│w udoskonalania obrazu. Inni s─ů coraz ┼éadniejsi, zdrowsi, bogatsi w coraz ciekawszych miejscach, pozach i towarzystwie. Tymczasem prawdziwy cz┼éowiek schowany za elektronicznymi gad┼╝etami staje si─Ö coraz bardziej obcy dla samego siebie, i coraz bardziej staje si─Ö tym czym naprawd─Ö nie jest, elektronicznym wyobra┼╝eniem samego siebie.

Wsp├│┼éczesny ┼Ťwiat wydaje si─Ö coraz bardziej promowa─ç kultur─Ö narcyzmu a szko┼éa istnieje w szerszym kontek┼Ťcie kulturowym i wszystko, co dzieje w tej uniwersalnej perspektywie cywilizacyjnej, ma prze┼éo┼╝enie na funkcjonowanie  szko┼éy . St─ůd te┼╝ narcystyczne cechy kultury wsp├│┼éczesnej bez wi─Ökszego trudu mo┼╝na odnale┼║─ç w niej samej. W narcystycznej szkole traci znaczenie to, co jest jej istot─ů. Nie docenia si─Ö rzeczywistej pracy i walor├│w nauczycieli oraz uczni├│w, a tak┼╝e ich indywidualno┼Ťci. Tworz─ů si─Ö pozory, kt├│re zaczynaj─ů g├│rowa─ç nad wszystkim innym. Przypomina to utrat─Ö realno┼Ťci, a ┼╝ycie szko┼éy staje si─Ö rodzajem iluzji lub wr─Öcz szale┼ästwa. Czym jest postawa narcystyczna w szkole , na lekcji, jak  pracowa─ç z uczniem narcystycznym ?

    Po webinarium wszyscy uczestnicy otrzymaj─ů link do certyfikatu uczestnictwa. 
  Prof. U┼Ü. dr hab. Alicja Ga┼é─ůzka PROF DR HAB ALICJA GA┼ü─äZKA Psycholog, psychoterapeuta, lingwista, licencjonowana coach, prezes Polskiego oddzia┼éu Coachingu ICC, mi─Ödzynarodowy trener oraz pedagog. Wyk┼éadowca i pracownik naukowy w Uniwersytecie ┼Ül─ůskim oraz wielu innych uczelniach prywatnych.   Absolwentka Uniwersytetu ┼Ül─ůskiego oraz School of Education in University of Exeter, UK. Autorka licznych program├│w studi├│w podyplomowych. Koordynatorka i uczestniczka wielu mi─Ödzynarodowych projekt├│w i sympozj├│w naukowych i badawczych. Odby┼éa kilkana┼Ťcie sta┼╝y i wizyt na uniwersytetach europejskich, g┼é├│wnie w UK oraz USA.   Wyk┼éadowca i mi─Ödzynarodowy  trener z zakresu umiej─Ötno┼Ťci komunikacyjnych, tw├│rczego my┼Ťlenia i rozwi─ůzywania problem├│w, rozwoju inteligencji emocjonalnej i spo┼éecznej oraz pe┼énego, optymalnego wykorzystywania potencjalno┼Ťci ka┼╝dej jednostki.   Ekspert z zakresu dramy – metody wykorzystywanej w edukacji, treningach interpersonalnych, zarz─ůdzaniu oraz terapii. Za┼éo┼╝yciel oraz dyrektor Centrum Edukacyjnego FUTURE, kt├│re od 20 lat kszta┼éci dzieci, m┼éodzie┼╝ i doros┼éych, realizuj─ůc liczne projekty naukowe, unijne oraz szkoleniowe. Autorka nowatorskiej metody nauczania j─Özyk├│w obcych opartej o za┼éo┼╝enia psychologii poznawczej, psychoneurologii oraz dramy.   Prowadzi liczne szkolenia oraz coaching dla firm, korporacji, instytucji u┼╝yteczno┼Ťci publicznej, lekarzy, nauczycieli  oraz innych grup zawodowych. Zapraszamy!        Welcome!

Leave a Reply

%d bloggers like this: